Rendhagyó “utolsó út”

Rendhagyó “utolsó út”

posted in: Egyéb | 0

Az “utolsó utak” általában nem tartoznak a vidám események közé, de a mostani – szerencsére – kivételt jelent! A közúti közlekedés átalakulása a gyártókat is változásra készteti, aminek a versenysportban is vannak következményei. Ilyen pl. a Porsche kivonulása a hosszútávú sportkocsi vb-ről (WEC), amit ugyan a 2018-ban 70 éves márka már tavaly megtett, mégis bő egy évig még folyamatosan  mozgatták az autókat, “mutogatták” magukat. Mostanáig.

A LMP1-es versenyzéstől visszavonult márka nem kapcsolta le a villanyt a műhelyben és nem zárta hét lakat alá sem az autókat, sem az emberi és tárgyi erőforrásokat, hanem körbehaknizták a világot. Az egyik versenyautót – az LMP1-es szabályok adta kötöttségektől és ezáltal szó szerint is – felszabadították, így a WEC futamokhoz képest sprintversenyeknek minősülő futamokon részt vevő F1 autóknál is gyorsabb gépet készítettek belőle. Futottak vele pár abszolút körrekordot, bevitték jónéhány nagyvárosba – Párizs, New York, stb. -, de “legutolsónak” lábon vitték el őket Weissach-ból a Stuttgart-i múzeumba.

Nem száguldoztak, nem “randalíroztak”, de határozottan, lendületesen – és hangosan – közlekedtek.

(Hogy egy Porsche kaliberű cég mekkora kapcsolati tőkével rendelkezik, és mi mindet el tud intézni, ez a túra is jól mutatja. Földi halandó egy világítás és egyéb kötelező felszerelések nélküli autóval, de akár E-jel nélküli gumival is nagyon hamar magára vonja a német rendőrség figyelmét, jelen esetben semmi ilyesmi nem történt…)