Pillanatkép a tuning németországi világából

Pillanatkép a tuning németországi világából

posted in: Cégautó, Egyéb | 0

Az autótuning még mindig hódít, az újabb generációk tagjai körében is népszerű, még ha ez az utcán nem is látható, vagy nem olyan mértékben, mint tíz évvel ezelőttig. Májusban több találkozó és kiállítás is várja a tuning, illetve egyáltalán az autók iránt érdeklődőket, mint a GTI találkozó a Wörth-i tó mellett, vagy a „Tuningvilág” a Boden-i tó mellett. A Rallye Rádió az utóbbin járt 2018-ban.

A négynapos rendezvény három napja munkaszüneti nap volt, így gyakorlatilag folyamatos volt a tömeg a 2018-as Tuningworld Bodensee-n. A Friedrichshafen-i kiállítási terület minden csarnoka autókkal volt tele, a szabad területeken pedig mozgás közben is láthatók, sőt akár ki is próbálhatók voltak az autók. A saját magát egyszerűen a „No 1. Tuningkiállításnak” nevező eseménytől ez el is várható, de közelről és személyesen ismerve az Essen Motor Show-t, a Las Vegas-i SEMA-t és a budapesti AMTS-t, úgy finomítanám a jelzőt, hogy biztosan van olyan dolog, amiben az első számú. Mindegyik fentebb felsorolt show-nak megvannak a speciális, lokális, regionális – netán kontinensre jellemző – sajátosságai, így az összehasonlítás nem lehet teljes körű. Ami viszont biztos, hogy az AMTS sem a „felhozatal” minőségében, sem a programok tekintetében nem marad el a Tuningwold-től! A kiállított privát autók számában persze a piac nagyságrendi különbsége miatt lehetnek eltérések, de a 2018-as Bodensee-n pl. egyedül a Skoda volt jelen importőri szinten. A VW egy tuninggal is foglalkozó kereskedés révén még ugyan megjelent, de más márka még így sem…

A kiállított autók nagy többsége így klubok, egyesületek révén került a csarnokokba, és a legtöbb helyen ennek megfelelően „pik-nikeztek” is a tagok – csak éppen zárt csarnokban. Külön csarnokban kaptak helyet az autó-Hi-Fi-s cégek, illetve az árusok is. A váltógombtól a lökhárítóig minden – is – eladó volt.

Az autótuningtól elválaszthatatlanok a dekoratív hölgyek, a Tuningwolrd Bodensee-n pedig „kötelező elem” a Miss Tuning megválasztása. Ezen a téren az AMTS egyértelműen más ligában játszik, de ezen a téren is meghatározó a „kínálat”. Friedrichshafenben nem csak a kiállított autók, hanem a lányok között is volt “magyar érdekeltség”, Koncz Patrícia méltó módon képviselte a magyar lányokat, erősen emelte a mezőny színvonalát…

A szabad területek közül az egyiken Gymkhana bemutató volt meghatározott időpontokban, míg egy másikon egy bárki számára kipróbálható szlalompálya.

Ez utóbbi – pontosabban az a szolgáltatás, amit itt bemutatni hivatott – talán Magyarországon is hasznos lenne. A Nürburgring-i vezetéstechnikai központ és a Skoda együttműködésével elsősorban friss jogosítványos fiatalok számára kínálnak autókezelési továbbképzést. Sajnálatos módon ugyanis – és nem csak a fiatalok körében – megfigyelhető, hogy nagyon sokan rosszul kezelik az autójukat, rosszul nyúlnak a kormánykerékhez, rosszul lassítanak – fékezni pedig soha nem fékeznek –, aminek egy veszélyes szituációban hátrányos következményei lehetnek.

A továbbképzéshez előző generációs, 1,6-os motorral szerelt Fabiákat használnak, kagylóüléssel, 4-pontos övvel, „kesztyűs” kormánnyal, és fél-bukócsővel (főív és hátsó letámasztás). A gumik ugyan utcaiak, de a futómű Bilstein, és egy nyitott kipufogó gondoskodik még a megfelelő hangulatról.

A Tuningworld Bodensee a saját bevallása szerint Európa legnagyobb tuningkiállítása. Az egyik szabad területen a Nürburgring-i vezetéstechnkai centrum és a Skoda jóvoltából egy kis szlalompályát építettek, melyet bárki!!! kipróbálhatott. Két régebbi Fabia állt az érdeklődők – elsősorban friss jogosítványos fiatalok – rendelkezésre. Fél bukócsővel – főív és hátsó letámasztás -, kagylóülésekkel, 4-pontos övekkel, "kesztyűs" kormánnyal, és jó hangos kipufogóval. Már ezektől, és a kárpitok hiányától egész "versenyautós" volt a hangulata, amit csak fokozott a Bilstein futómű. A motor a "jó öreg" 1,6 literes, 8 szelepes. Mivel "széthajthatatlan", pont ideális az ilyen feladatra…

Közzétette: Rallye Rádió – 2018. május 10.

A módszer nagyon hasonlít a franciák által évtizedek óta üzemeltetett Rallye Jeunes-re, ott is „olcsó” kisautókkal, kis helyen sok fiatal próbálhatja ki, mit tud. Németországban ugyan nem a tehetségkutatás az elsődleges szempont, de van ilyen irányú aspektusa is az évek óta tartó programnak. Egy 8-10 hasonló – pár százezer Ft-os – autóból álló flotta összeállítása egy magyarországi importőr PR- és marketing költségvetésének is csak „kerekítési tétele” lenne, a szükséges hajtóanyagot és gumikat pedig szintén „elbírnák” az ebben érdekelt cégek, míg a szükséges terület nem csak a megyeszékhelyen áll(na) rendelkezésre. De ehhez legelőször a szemlélet megváltoztatására lenne szükség…

Magyarországot öt autó is képviselte. Egy Chevy Camaro, egy R8-as Audi, egy MINI, egy Infiniti és a Bara Kárpit Opel Combo-ba öltött Porsche Boxster-e.

 

Következzenek a képek:

Elsőnek egy pick-up-ot láttam, pedig ez nem is a SEMA! Az Amarok is lehet tuning-alap…

A német márkák, azokon belül is a VW-csoport termékei voltak erős többségben

A kivétel erősíti a szabályt…

Aprólékos munka, a befektetett munkaórákkal nem lehet vitatkozni
A pákozdi CEE Garage “terméke” ez az utolsó csavarig felújított Chevy Camaro

Összesen 5 magyar autó volt Friedrichshafen-ben.

Igazi versenyautót kevesen állítottak ki

Egy turbós, de orr-motoros 205
Gyári színekben, de újragondolt formákkal
Letisztult

Igazából egy színpad – rúdtánchoz…
Studebaker. Mert egyedit, különlegeset gyártani az amerikai cég. Sajnos, nem volt hosszú életű…

De hol a motor?
Mert itt nincs!
Az a rakomány?
Nem, az Audi 4,2 V8 mozgatja a Caddy-t!
Ha nem is egy legendás versenyautó, majdnem úgy néz ki

Több sztárvendége is volt a kiállításnak, köztük Akira Nakai, a Rauch-Welt alapítója.

Naponta többször is felsorakoztak a Miss Tuning döntősei
Koncz Patrícia (j)
Ő is
Nem egész egy héttel a kiállítás előtt ez a T1 2. helyezést ért el a Bodensee Klassik veteránautós pontossági (1/100) versenyen
A bal első lámpa mellett Walter Röhrl eredeti aláírásával
Az utcákon is sok ilyen színű Superb-et lehet látni, amik még véletlenül sem tűnnek “álcázott luxusautónak”.
A szabályokat szigorúan betartatják, de ha egy autót az előírásoknak megfelelően alakítanak át, akkor sok mindent lehet… Erre példa a tuningolt rendőrautó is.
Egy F1-es kuplung
Gymkhana bemutató
Ez is egy Toyota hibrid. Csak itt a karosszéria jött máshonnan…
A szín megtévesztő, egy egy Impreza STi