Még hogy Svájcban nincs autóverseny?

Még hogy Svájcban nincs autóverseny?

posted in: Hegyiverseny | 0

A 2017/18-as Formula-e szezon egyik állomása Zürichben volt, és ezzel kapcsolatban több helyen is felmerült, hogy évtizedek óta ez az első autóverseny Svájcban. A körpályás – gyorsasági – versenyek tekintetében valóban volt egy hosszabb szünet, de más szakágak, versenyek igenis léteztek, léteznek Svájcban is. A Rallye du Valais többeknek lehet ismerős, hiszen Bútor Robi is indult rajta, de nagyon népszerűek a hegyiversenyek is. A Rallye Rádió egy ilyenen járt…

A Oberhallau-i hegyiverseny a svájci bajnokság mellett a KW Berg Kupába is beleszámított, így könnyedén összejött a 250 autót meghaladó mezőny! A pálya hossza 3.000 méter volt, 157 méter szintemelkedéssel. Ilyen adottságú útszakasz Magyarországon is bőséggel akad, így ez nem lenne akadálya a szakág további fejlődésének…

A mezőnyben a 1,1 literes VW Polo-tól a Lancia Delta S4-en át az Osella-kig minden megtalálható volt. A legtöbb nagyon “éles” hegyiautó, de volt olyan Porsche is, amin nem csak dísz volt a rendszám, hanem egy “utcai” GT3-as volt, teljes bukócsővel. A hangja is egyértelművé tette, ezt az autót utcán is használják. (Errefelé nagyon szigorúan veszik a kibocsátási, köztük a zajterhelési normákat, és a “sportkipufogók” sem hangosak, csak szépen szólnak.)

A verseny lebonyolítása némileg elért a Magyarországon megszokottól, szombaton minden induló 3 “időmérő” felfutást teljesíthetett, míg vasárnap a 3 versenyfutamra került sor – melyből a két legjobb eredményét összeadva alakult ki a végső sorrendet meghatározó időeredmény.

A több ezres (tízezres?) nézőközönség között a legkisebbektől a legidősebbekig minden korosztály képviselte magát, igazi családi program volt az esemény. A fejenként 25 CHF-es belépő mellett újabb 30-50 CHF-ért pedig egy 5 perces helikopteres versenynézésre is benevezhetett bárki.

Eredmények