Mecseki pályaajánló Bagaméri Lacitól

Mecseki pályaajánló Bagaméri Lacitól

Jól ismert helyszíneken, de mégis új útvonalon kell harcolniuk a tizedmásodpercek ellen a 2018-as, immár 52. Mecsek Rallye-n az ORB, az ORC és a Historic bajnokság versenyzői mellett a Historc Eb résztvevőinek. A pályákat ezúttal is Bagaméri Laci mutatja be a Rallye Rádió-n keresztül.

 

2018. október 13., szombat

Márévára – Zobákpuszta, 12,47 km

„Szerintem a Mecsek Rallye legtechnikásabb gyorsaságija a nyitó szakasz a Márévára – Zobákpuszta.” – kezdte Bagaméri Laci a pálya elemzését. „Egy keskeny, egynyomsávos erdei út, emiatt az átlagsebesség sem túl magas rajta, még R5-ös kocsival sem. Az első néhány kilométere – Márévárától – egy patak mellett vezet felfelé, majd az elágazásnál nem a tavalyi nyomvonalon megyünk tovább Pécsvárad felé, hanem Zobákpuszta felé kanyarodunk. Innen lefelé megy a pálya, de továbbra is keskeny erdei úton. Nyitó szakaszként rögtön komoly kihívást jelent, de nagyon élvezetes gyorsasági lesz, belülről és kívülről egyaránt!” – mondta Turán Frici navigátora.

 

Mecsekpölöske – Alsómocsolád, 14,8 km

„Klasszikus Mecsek Rallye gyorsasági, ahogy márévárin, úgy ezen is a 2017-eshez képest fordított irányban megyünk.” – utalt vissza első közös versenyükre Turán Fricivel Bagaméri Laci. „A rajttól majdnem Kisvaszarig széles azfalton kell menni, ami ugyan végig emelkedik, de ettől még nagyon tempós része ez a pályának. Akit a sebesség látványa vonz, annak ideális, nekünk pedig igazából bátorságpróba, el kell hinni, hogy elfér. A kisvaszari elágazás után arculatot vált a pálya, egynyomsávossá válik, viszont a tempó nem igazán csökken ezen a részén sem. Az aszfalt jó minőségű, de a kanyarok sok helyen dobálósak, így erre is figyelni kell az autóban.” – mondta Laci.
„A nézőknek a kisvaszari elágazást ajánlom, vagy a cél felől is több látványos – bukkanós, ugratós, tempós kanyaros – részt tudnak megközelíteni.” – adta az útmutatást a navigátor.

 

Szágyi elágazás – Gorica, 13,96 km

„2017-ben csak egyetlen egyszer – és a másik irányban – szerepelt az útvonalban, új pályaként debütált ez a szakasz. Viszont már akkor is megtetszett!” – mondta attól boldogan a navigátor, hogy idén is bekerült a programba. „Tempós, keskeny, igazi ’Mecsekes” pálya, néhol töredezett aszfalttal. A gyors kanyarok ’elvállalásával’ sokat lehet rajta nyerni, de ennek megvan a maga kockázata.” – hívta fel a figyelmet a pálya jelentette kihívásra Laci.
„A nézők számára a rajt utáni horgásztó akár a sátrazásra is lehetőséget kínál, igazán rallye-s hangulatban lehett onnan a versenyt nézni!” – ajánlott táborozási helyet a bajnoki címért versenyben levő páros navigátora.

 

Hetvehely – Golgota, 10,86 km

„Nagyon rövid közúti szakaszt követően érkezünk a hetvehelyi rajtba, így túl sok időnk nincs ’regenerálódni’ a szágyi gyorsasági után.” – engedett bepillantást a gyorsaságik közötti momentumokba is a navigátor. „A pálya első néhány kilométere nem különösebben izgalmas, a rajttól nagyon sokat kell gyalogolni látványosabb részekig, itt mi is ’csak átszáguldunk’. Középtájon van egy 1,5-2 km egymást váltogató kanyarokból álló rész, ami sok tesztnek is helyet adott már, de ez csak komoly túrázással közelíthető meg. A pálya megint más, sok kanyarral, ugyanakkor van tempó is, ráadásul a bányák miatt poros lehet az útfelület, így biztos, hogy nagyon látványos lesz – ráadásul lefelében!” – fejezte be a szombati nap pályáinak bemutatását Bagaméri Laci.

 

2018. október 14., vasárnap

Golgota – Hetvehely, 10,93 km

„Ugyanaz, visszafelé. Ahol szombaton befejezzük, vasárnap ott folytatjuk a száguldást. Ennek megfelelően a pálya rajt felőli végét ajánlom a nézőknek, ugyan emelkedik, de tempós, poros, kanyargós, még száraz időben is nagyon látványos.” – mondta a vasárnapi első és harmadik szakaszról a navigátor.

 

Orfű – Árpádtető és Orfű Ranga László út, 28 illetve 22,23 km

„Nézőközpontúsága miatt minden Mecsek Rallye része, nem véletlenül. Sok pontja is könnyen megközelíthető, ráadásul sok száz méteres szakaszokat is be lehet látni, így a nézőknek nagy élményt jelent.” – kezdte a 28, illetve 22,23 km szakasz bemutatását Laci. „Versenyzőként talán nem akkora kihívás. Jó minőségű, széles aszfaltút a nagy része, talán csak az Árpádtető felé tartó része rosszabb minőségű kicsit. Személy szerint nagyon szeretem a körtől Remeterétig tartó részt az erdőben, ahol V. fokozatban, tiltáson megyünk felfelé, a kanyarokban is. Itt nagy élmény versenyautóval menni!” – amit már a navigátor izgatott hangja is alátámasztott.

„Remeterétnél az első alkalommal balra, Lapis felé kanyarodunk, majd a Lapisi-elágazásban megint, tovább Árpádtető felé. Esőben innentől válik izgalmassá a dolog, ezen a régebbi aszfalton, vízen nagy kihívás autózni. A 28 km végére minden és mindenki elfárad!” – mondta Laci az Árpádtetőig tartó részről.

„A második alkalommal, a plusz pontokat adó Power stage is lesz, Remeterétnél egyenesen megyünk, és a hegyipályán – Ranga László út – megyünk le Pécs határáig. Bízom benne, hogy szerencsésebbek leszünk itt, mint 2017-ben voltunk!” – utalt tavalyi találkozásukra a korláttal Bagaméri Laci.

 

Vigyenek magukkal fülhallgatót a telefonjaikhoz, hogy minden gyorsasági minden pontján tudják hallgatni a Rallye Rádió élő adását!