Márkakupa, máshogy

Márkakupa, máshogy

posted in: Rallye, Rallye EB, Túraautó | 0

Az Eger Rally-n elindult a legújabb magyar márkakupa, a Peugeot 208 Rally Kupa. Egyforma autókkal, egyforma feltételekkel nem csak az autóvezetés, a versenyzés terén jelent ez fejlődési lehetőséget a benne résztvevők – és áttételesen még sokan mások – számára, hanem minden olyan téren, ami ehhez hozzátartozik. A Toyota más utat választott, de annak is van létjogosultsága, sőt van Magyarországon is!

Az GT86 (és ikertestvérei) az autózás eredet szépségét, élményét tudják nyújtani a közúton is, a versenypályákon pedig hatványozottan. Alacsony súlypont, orrmotor, hátsókerék-hajtás, mind-mind a klasszikus autózás elengedhetetlen kellékei. Kár lenne ezt csak a drifterek, illetve más, egyéni kezdeményezések keretében versengésre bírni, ezért a gyártó és sportrészlege, a Gazoo Racing Európában is létrehozott egy kupasorozatot ezeknek az autóknak (Toyota Gazoo Racing Trophy). A dolog különlegességét az adja, hogy nem csak egy szakágban lehet a pontokat gyűjteni, hanem a rally-ban és a pályaversenyzésben egyaránt! Eddig 5 ország 13 versenyzője – a rallysok esetében navigátoraikkal kiegészítve – jelentkeztek a pontgyűjtésbe, elsősorban abban a régióban, ahol a futamok is lesznek.

A pályaversenyek tekintetében pl., de nem kizárólag a VLN és RCN sorozat futamai – a Nürburgring két, „amatőrök” számára is nyitott hosszútávú (Endurance) versenysorozata –, míg a rally-ban a német bajnokságok, a Rallye Eb és a Tour Europe Rally állomásai (Erdély, Cote d’Azur, Ypres, Vinho Madeira, d’Abruzzo, Du Valais) tartozhatnak bele. Aki jelentkezik a sorozatba, a versenyek hosszától függő pontokat kaphat, amiket év végén összesítenek. A legjobb három pénzdíjazásban, az első pedig még egy autóval gazdagabban zárja a szezont.

Mivel a Német Rallybajnokság (DRM) és a DMSB Rally Kupa (DCR) már megkezdődött, több résztvevő is szerzett már néhány értékes pontot. Jelenleg Hermann Gassner Jr. áll a Trophy tabellájának első helyén 14 ponttal, miután hatodik lett a Saarland-Pfalz Rally 17 autóból álló mezőnyében. Patrick Gengler harmadikként ért célba GT86 CS-R3 gépével a Kempenich Rallyn, de mivel géposztályában kevesebb volt az induló, csak 12 pontot kapott. A pályaversenyző csapatok számára most kezdődik az idény, és ezzel együtt a pontgyűjtés. Szombaton hat Trophy-versenyző is rajthoz áll majd GT86 CS-Cup és CS-V3 autókkal a VLN futamon, nem sokkal később, április 14-én pedig még többen kezdik meg idei szezonjukat az RCN Circuit Challenge első fordulóján.

A rally és a pályaversenyzés ötvözése Magyarországon sem ismeretlen, ugyanis a Hungaroring megépítése előtt sokan a rally- és a hegyiversenyeken egyaránt rajthoz álltak – ugyanazzal az autóval. Miután 2016-ban újraéledt a hegyiversenyzés, erre ismét megvan a lehetőség, sőt a MARB versenynaptárában 2018-ban már a Mátrai Hegyiverseny is szerepel, így gyakorlatilag is megvalósul ez az összefonódás – még ha a megszerzett pontok nem is lesznek oda-vissza hordozhatók.