Jól húz – Peugeot 5008

Jól húz – Peugeot 5008

posted in: Cégautó | 0

A versenyautók szállítása sokszor komoly kihívás elé állítja a nagyobb csapatokat is, a “privát”, tényleg hobby-versenyzők körében pedig mindig napirenden van ez a kérdés. A legmegfelelőbb szállító- (vontató) jármű kiválasztásához a magyarnál jelentősebb camping-kultúrával rendelkező brit piac szaklapjai nyújtanak segítséget.

B-kategóriás jogosítvánnyal 3500 kg össztömegű járműszerelvény vezethető, ha a pótkocsi össztömege meghaladja a 750 kg-ot. (Könnyű pótkocsi esetén az össztömeg elérheti a 4250 kg-t, azaz 3,5 tonna a vontatójármű, és 750 kg a pótkocsi, de ez rallyautó szállítása esetén nem opció.) B96-os jogosítvánnyal már könnyebb a helyzet, de még ekkor is meg kell nézni, mennyit vontathat az adott autó, mekkora a tréler saját- és össztömöge, no meg mennyi a versenyautóé.

Egy könnyű, mondjuk 350 kg-os trélerrel akár az R2-es autókat is el lehet vinni még B-kategóriás jogosítvánnyal is, ha a vontató jármű alkalmas a feladatra. Három piacvezető brit autós, illetve lakókocsis szakfolyóirat, az 1967 óta megjelenő Practical Caravan, a több mint negyven éves múltra visszatekintő What Car?, valamint az 1901-ben alapított brit kemping és lakókocsis klub hivatalos kiadványa, a Camping & Caravanning szerkesztői szerint ilyen autó pl. a Peugeot 5008, ami idén elnyerte a Tow Car of the Year, azaz az év legjobb vontató autója díjat.

A jelölteknek rendkívül szigorú teszteken kell vizsgázniuk. Menetkész tömegük 85 százalékát nyomó utánfutót akasztanak mögéjük, és 95 km/h – majd ha ott stabilnak érződtek, 110 km/h ­– sebességgel haladnak velük lezárt pályán. A fékek, a vezethetőség, a stabilitás és a hajtáslánc lassú szlalomon, hajtűkanyarban, majd 7,5 százalékos emelkedőn vizsgáznak. Ezt gyorsítások, fékezések és sávváltások követik.

„A Peugeot 5008-as szabadidőjármű mindannyiunkra rendkívül kedvező benyomást tett. Példa értékűen teljesített a sávváltáson, és nagy sebességnél is megőrizte stabilitását. Ráadásul vontatás közben és szólóban egyaránt kényelmesen rugózik, a nagy dízelmotor pedig kifinomultnak és finom járásúnak bizonyult” – összegezte a zsűri véleményét David Motton, a Practical Caravan szerkesztője.

Hátrányként egyedül a modell tömegével kapcsolatban merült fel kifogás: a vontatáshoz kedvezőbb lett volna, ha valamivel nehezebb az autó – ez az egyetlen élethelyzet, amikor az EMP2 padlólemezből adódó súlycsökkentés nem előnyként, hanem hátrányként jelentkezik.

A Peugeot 208 Rallye Kupa indulói, illetve a többi Peugeot-s versenyző számára nem is lehet elképzelni stílusosabb szállítójárművet!