Fényévekkel a MARB mögött

Fényévekkel a MARB mögött

posted in: Rallye | 0

A Rallye Rádió egy regionális német bajnokság versenyén járt az Eger Rally előtti hétvégén. Minden különösebb várakozás nélkül, csak “ha már útba esik” alapon látogattam ki a viadalra.

Az Ulm Rallye három verseny volt egyben, és ezek mindegyike több sorozat értékelésébe is beleszámított. A gyorsaságik össztávolsága pontosan 35 km volt, mert Németországban vagy 35, vagy 70 km-esek lehetnek a regionális versenyek.

Először a “nagyok” teljesítették a 3 pályán – ebből kettő körgyors – kijelölt hat mért szakaszt. A “nagyok” alatt azt kell érteni, hogy ők viszonylag modern, akár homológ autókkal a legjobb idő elérésére törekedtek. Egy X-es, három VII-es, VIII-as és két Impreza jelentette az ismert autókat a mezőnyben, viszont volt két Audi TT is, az egyik RS, tehát öthengeres, illetve egy Alfa Romeo 75 Turbo is az elejében. Az FIA homológ autókat az Evo-k, az Impreza, egy R3T-s és egy R1-es DS3, illetve egy R2-es C2 jelentette. Az összes többi autó vagy csak nagyon régen, vagy soha nem rendelkezett FIA homologizációval.

Ami mindegyik autóra jellemző volt, az a “hegyiversenyesen” keményre hangolt felfüggesztés. Hiába, Ulm térségeben más az aszfalt jelentése, mint felénk.

Az eredetileg 58 párosból álló fő mezőnyt követték a Historic autók, ők 11-en voltak, és közvetlenül utánuk az átlagtartó verseny indulói. Ez utóbbi kicsit eltér a nálunk most már harmadik évébe lépő Regularity versenyzéstől, ugyanis csak bukócsöves autóval, tűzállóban, stb. lehet indulni. A mért szakaszokon az átlagsebesség max. 50 km/h lehet, amitől egyetlen tizeddel sem tértek el az ulmi rendezők. Nem tűnik nehéznek úgy tartani az 50 km/h-s átlagot, hogy csak a szakasz legvégén történik a mérés, de ez csak a látszat!

A közel 100 autós mezőnyből 3-4 párost lehet megemlíteni, akiken nem csak az igyekezet, hanem a tudatosság jelei is láthatóak voltak, és úgy közlekedtek a gyorsaságikon, hogy az olyan autóversenyzős volt. A többiek inkább csak követték a történéseket, hagyták, hogy megtörténjenek velük az események, de nem irányították azok alakulását. Fontos hozzátenni azt is, hogy a Magyarországon szerzett rutinnal ezeken a pályákon – eleinte legalábbis – nem lehet(ne) a győzelemért harcolni.

A BMW-sek között volt, akinek kicsit keresztbe állt az autója…

Magyarországon inkább a szlalomban fordul elő Lupo, mint a rally-ban

DS3 R1!

Érdemes keresgélni egy kicsit a Fiesta bukócsövét. Ott van az, csak jól elrejtve, követi a karosszéria vonalát hátul is!

A Rallye Túra hőskorában nálunk is előfordultak olyan versenyautók, amiken rajtuk maradt a vonóhorog, de ezen még kupak is van!

A Pandák már a Historic mezőnyben jöttek

Svájci párosok tették nemzetközivé az Ulm Rally-t, pl. ezzel az R12 Gordinivel

Eredetire hajazó dekorációk a Celica-kon. Ezekkel a kocsikkal az 50 km/h-s átlagsebességet kellett tartani.