Egri pályaajánló Bagaméri Lacitól

Egri pályaajánló Bagaméri Lacitól

posted in: Magyar Rallye Bajnokság, Rallye | 0

Nincs könnyű helyzetben az aki az Országos Rallyebajnokság útvonalait jelentősen szeretné megújítani, ugyanis a földrajzi adottságok, illetve az úthálózat alapvetően határozzák meg a lehetőségeket. A sokak által jól ismertnek vélt pályák is tudnak azonban újat mutatni, ha egy kicsit más szemszögből néz rájuk az ember. A Rallye Rádió ebben az évben a Turán Motorsport navigátorával, Bagaméri Lacival együtt egy ilyen, más szemszögből is meg-, illetve bemutatja a gyorsasági szakaszokat. Laci hosszú évek óta diktálja az itinert, így sok tapasztalatot gyűjtött már a pályákról. Tudja, mik a nehézségeik, mikre kell rajtuk nagyon figyelni, illetve olyan infókat is elárul majd, ami alapján a nézők, rajongók új részeket fedezhetnek fel rajtuk, ahol érdemes nézni a versenyeket – és persze közben is hallgatni a Rallye Rádiót! Eger környékén a 103,8 MHz-en!

Következzenek a szombati gyorsaságik:

Szarvaskő – Egerbocs, 6,5 km, aszfalt

A pálya nyomvonala egy patakmeder mellett vezet, ami miatt a kora reggeli alacsony hőmérséklet esetén akár jegesedés veszélyét is magában rejti. A gyorsaságinak helyet adó út nagy része egy 2×1 sávos főút. A rajt után technikás résszel kezdődik – Ollé Sasáék számára különösen emlékezetes –, majd tempósabbra vált. Itt több lassító is szerepel a programban, majd kb. a 4,5 km-nél letérnek a versenyzők egy keskenyebb, és ráadásul töredezett burkolatú mellékútra, ami egészen Egerbocsig emelkedik. Az utolsó két km általában koszos, poros is szokott lenni, a tempós kanyarokat erősen „nyesik” a párosok – ezért a rendezők jellemzően gumibálákkal védik a belső ívek padkáját –, de ennek ellenére ez felhordást okozhat. Nagy átlagsebességű pálya, a rajt utáni első két kilométere könnyen megközelíthető és látványos.

 

Pétervásári elágazás – Bátori elágazás, 10,2 km, aszfalt

Klasszikus Eger Rally pálya, minden évben szerepelni szokott az útvonalban, de most az elágazásban lesz a rajt, nem Terpesen. Az első kb. 2 km meglehetősen kanyargós, de az első lassító – ahova nagy tempóval érkeznek az autók – is sokat elárul, ki, hol kezdi a féktávot! Ez Bagaméri Laci kedvenc része ebben a pályában, nézőknek Bükkszék felől könnyen megközelíthető. A pálya többi része sok egyenesből és további lassítókból áll. Nem csak az Eger Rally-k, hanem az egész Országos Rallybajnokság egyik legmagasabb átlagsebességű pályája!

 

Egerbakta – Sirok, 8,8 km, aszfalt

Ez is klasszikus egri pálya, 2×1 sávos főúton (24-es út). Az első kilométerei emelkednek, de közben „pályaversenyzősen” összefűzhető kanyarok tarkítják. Sok rajta az irányváltás, az „átvágós” rész, nagyon jó a ritmusa, amit csak néhány lendülettörés szakít meg. A „púp” után megváltozik a jellege, sokkal több lesz az egyenes, amiket lassítók törnek meg. A rajttól felsétálva az első két kilométeren sok látványos kanyar közül lehet választani.

 

Verpelét – Egerszalók, 7,85 km, aszfalt

Az első kb. 3 km szinte végig egyenes, ezért több lassító kerül kialakításra. Utána a dombok között tempós kanyarok jellemzik, majd a cél előtt lehet további tempós és látványos kanyarokat lehet látni, ráadásul lefelében, amik a cél irányából meg is közelíthetők. Az utolsó körben már a mezőny eleje is sötétben teljesíti ezt a szakaszt, lámpasorral, láthatóan izzó féktárcsákkal… Az aszfaltja még szárazon is meglehetősen csúszós. Szombaton innen láthatják a Rallye Rádió internetes felületein az élő közvetítést!