Így látja a navigátor – pályaajánló Bagaméri Lacitól

Így látja a navigátor – pályaajánló Bagaméri Lacitól

posted in: Magyar Rallye Bajnokság, Rallye | 0

Murván folytatódik a 2018-as Országos Rallybajnokság, az ORC és a Rallye2 pontvadászata. Az ISEUM Rally mindkét versenynapján 2-2 pályát jelöltek ki a rendezők, de mindkét napon lesz olyan helyszín, ami az egyik alkalommal “sima”, máskor kör jellegű gyorsasági. Az izgalmak már péntekem megkezdődnek a kvalifikációval, melyen a bajnokság első 15 párosa vesz részt. A legjobb választhatja meg elsőként a szombati rajtpozícióját, majd az eredmény sorrendjében követik a többiek a választásban.

A szombati két pályát, a Szeleste – Acsád és a Rally-katlan gyorsaságikat a Turán Motorsport navigátora, Bagaméri Laci mutatja be a Rallye Rádió hallgatóinak, olvasóinak.

Kvalifikáció (péntek)

A szombathelyi volt laktanya mellett a másnapi gyorsasági szakasz utolsó néhány kilométere idén is kvalifikáció helyszíne. Az eleje kicsit szűkebb, több visszafordítót is tartalmazó, inkább földes rész, majd a kavicsos, kemény talajon folytatódik. Benne van mindkét ugrató, a domb és a „gödör” is, az utolsó kanyarkombináció után pedig egy „sprint” zárja a célig.

Szeleste-Acsád

Klasszikus pálya ebben a térségben, most Szelestén lesz a rajt, aszfalton, 5-600 méter után vált murvára. Végig nagyon tempós, amire külön figyelni kell majd az az, hogy a pályabejárás alatt leesett eső nyomai akkor is megmaradnak az erdőben, ha addig nem kap utánpótlást. Több helyen mély árok szegélyezi az utat, amiből nem, vagy csak nagyon nehezen lehet kikecmeregni, ha valaki becsúszik. Szerencsére elég széles az út, lehet helye a korrekciónak, de a gyors autózáshoz nagyon pontosan kell menni, A derékszögű kanyaroknál a féktávok és a kigyorsítások is nagy jelentőséggel bírnak, ezeken is sok múlhat.

 

Rally-katlan

A volt laktanya melletti pálya, minden Szombathely Rally szerves része. Mivel eredetileg nehéz katonai járművek számára építették, ezért rendkívül szilárd az alapja, gyakorlatilag aszfalt simaságú, és száraz időben még akár a gumik által hagyott fekete nyomok is felfedezhetők rajta. A kavicsos felszíne miatt pontosan a nyomban kell menni, mert mellett egyből megszűnik a tapadás. Amellett, hogy nagy rajta az átlagos sebesség, van két ugratója, illetve a cél előtti utolsó kilométer jellege, talaja egészen más. A kavicsot földes, agyagos felület váltja, a nyomvonal pedig sokkal kanyargósabbra vált, a szűk visszafordítókan a higgadtság a legfontosabb.